EnFfrida.blogg.se

2012-09-20
19:46:00

Morsfars sovrum!
Tänkte att jag skulle visa lite från när jag och bror gjorde om i morsfars sovrum! Som ni ser på bilden nedan så var det dags då tavlorna fortfarande satt kvar när man tagit bort dem.  
 
 
Detta hittade vi under ca 2 tager tapet. mkt finare än vad som satt där senast!
Vi kom ganska snart på att det var ganska mycket jobb så vi valde att sätta upp en renoveringsduk ist för att spackla stort sett hela rummet. Sen går det mycket fortare att göra på det sättet och vi hade ju en deadline på 4-5 dagar! 
Mamma hade pratat om att hon ville ha det ganska mörkt där inne och det fick hon med en grå/svart tapet, vilket hon själv aldrig hade vågat sätta upp ;) 
Fick även lära mig att sätta upp pappertapet vilket gick fint då vi fick lite hjälp av moster Ann-britt!
Sen för att det inte skulle bli allt för mörkt så valde jag en ljus och färglad tapet och tänkte att när man ligger i sängen så ser man inte så mkt av den och därmed förbir det mörkt :) 
Tyckte även i efterhand att möblerna kom fram mycket bättre efter "makeovern" !
 
Varsågod mamma & pappa! <3
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: