EnFfrida.blogg.se

2012-06-26
17:39:40

Viktminskning a lá Cambridge Kuren
 
Jag förstod nog inte hur stor jag egentligen var försen nu när man ser på bilder m.m. 
Varför jag bestämde mig på riktigt för att gå ner i vikt var nog för att jag var så pass deprimerad och det tärde på både mig själv och Eric och därmed blev förhållandet inte det bästa. Jag kunde inte heller ta en normal "egobild" på mig själv eftersom jag inte kände igen mig själv, tyckte att jag var smått äcklig. Dragen jag har annars i annsiktet fanns inte där och ja.. Tänk er själva när man inte känner igen sig själv..
 
Jag bestämde mig för att använda mig av Cambridge då jag hört mkt om det. Mest dåliga rykten om folk som bara gått upp lika mkt igen om inte mer. Men jag kände att jag kommer inte orka träna bort alla dessa kilon som jag behövde gå ner och jag ville få en kickstart så man känner att det händer något. Sagt och gjort. Efter tio veckor utan riktig mat hade jag gått ner 16kg, 20 cm i midjan och  16,5 cm runt låret. 
Jag kände mig fin igen, jag kände igen mig själv när jag stod där framför spegeln, jag blev helt enkelt lyckligare och eftersom jag var det så blev dom flesta i min omgivning det också. Sen alla vänner som kom fram och sa hur "stolta" dom var över mig gjorde att jag blev otroligt stolt över mig själv.
 
Det är ju nu den riktigt kampen startar när jag ska behålla vikten och försöka gå ner ännu mer i vikt. Enligt Cambridge plan ska man äta enligt talriksmodellen när man gått klart på dieten och då svägerskan börjat med Viktväktarna så bestämde jag mig för att haka på och köra på det jag också. Jag fortsatte gå ner 2-3 kg fram till skolavslutningen och då bestämde jag mig för att jag minsan ska få stoppa i mig vad jag vill under den veckan, sen kom min 20 års dag och den veckan blev det inte heller något poängräknande sen vart det midsommar och den veckan var inte bättre den heller. + 2,3 kg visade vågen efter dessa veckor (helt förstårligt) men nu ska jag skärpa mig och köra stenhårt på VV! Tur jag har så underbart folk runt omkring mig som stöttar <3
 
Mitt BMI låg på 33,0 alltså fetma om man ska gå efter det. Och jag kan LOVA att där kommer jag aldrig hamna igen. 
 
 
Kommentarer:
#1: noomi

Duktig du e! =)

Svar: Taack! :)
Frida Folkesson

2012-06-26 @ 18:08:13
#2: Sophie

Åh om.... vilken skillnad, du har kämpat på bra *stolt*

2012-06-26 @ 18:59:42
#3: Anonym

Du ha varit jätteduktih kram/ gamfastt

Svar: tack!
Frida Folkesson

2012-06-26 @ 20:21:16
#4: Anonym

Jadu Frida, du har det lilla extra som man måste ha när man vill gå ned i vikt, en riktig tjurskalle och förstås att du hade bestämt dig för att lyckas. Du är super duktig fortsätt att tänka på vad du stoppar i dig och ha vattenflaskan till hands så fixar du detta. Ha en underbar sommar /kram Veronica

Svar: Hade nog inte gått utan dej!
Frida Folkesson

2012-06-27 @ 10:53:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: